Norge & Fjällnora


Norges nationaldag i dag! Dessutom vann de Eurovision song contest med en bra låt som fastnade. Sen att sångaren såg ut som ett litet skogstroll, typ Plupp & att det var lite väl mycket fiol & knätoffsar är en annan sak...
Tacka vet jag vår Malena Ernman, där pratar vi Svensk Amazonkvinna, så cool, vacker & med värsta pipan, varför vann inte vi?!


Härligt väder hela denna helg, äntligen börjar det bli varmt igen. Häggen blommar fortfarande & mina Plommonträd likaså. Umgåtts med vänner, softat, solat & grillat.
I dag hundutställning i samma fina väder på Fjällnora. Vilken fin tillställning på en vacker plats, bara 15 min från mig. Gamla goda uppfödarvänner, glada valpköpare, toppen domare, Per Aschan, erfaren & gammal i gården med massor av humor & ödmjukhet, sådan som kommer av att man levt & vet hur förbaskat svårt det är med detta som kallas avel...
Så glad att få visa fina gamla Clary, Roxanne Clarissa, 11-år strax, ägare Eva i Tierp & tidigare även jag. Domare Per insåg hur unikt det är med en vovve i den åldern, med den anatomin, i den konditionen & formen, skoj! Under vardagsbilder 34 på http://www.kennelroxanne.se/ ser ni lite bilder.

Valparna väldigt fina, äter som små hästar & växer därefter!


Susanne

Kommentarer
Postat av: Nisse

Härligt att läsahär igen,länge sen.Rikt liv du har Sus!Att ha ett öppet sinne o tyckaom mäniskor o djur osv berikar.Det e sant!

Kram Nisse

2009-05-17 @ 22:08:19
Postat av: Pamela

Hej Sus tack för inlägget i gästboken, ja visst är det kul att Malin har blivit så biten och duktig, man får faktiskt vara väldans stolt som mamma. Det var jättekul o få uppleva gamla Fjällnora så härligt, träffa gamla godingar och mycket skratt och flams. Hörde från Monica att jag hördes med mitt skratt ska försöka skärpa mig. kramisar Pam

2009-05-18 @ 09:11:35
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Eva

Tack för en härlig helg! Jätteroligt med Clary! Jag såg att du hade skrivit "tack till Eva" för att Clary är så fin. Du får nog ta till dig lite beröm själv. Avelsarbetet har du slitit med och lyckats fantastiskt med i Clarys och många andra hundars fall! Kram

2009-05-18 @ 11:23:01
Postat av: Ulrika Lillan Lejonclou och Luna

Ja helt otroligt mysig utställningsdag och håller med Pamela. Umgås, uppleva fjällnora som Upplandssektionens utställningsplats, Per Aschan som erfaren,professionell och ödmjuk domare.

2009-05-18 @ 13:21:40
Postat av: Anonym

2009-05-19 @ 11:25:55
Postat av: Malin

Ja, Plupp är det ju han liknar (Norges schlagervinnare)! Damerna (över 60) här på jobbet tycker att han var en go liten svärmorsdröm, jag visste inte riktigt vad jag skulle säga om det men nu vet jag han är ju en kopia av fjälltrollet Plupp.

Kramar Malin

2009-05-19 @ 11:31:20
Postat av: Annika T

Längtar så efter att få träffa dig kloka och "riktiga" människan ... och att få se också "våra" ungar också på riktigt - de ser verkligen jämna, starka och "riktiga" ut...



kram från Annika och pappa Ture

2009-05-19 @ 14:14:19
URL: http://hem.fyristorg.com/mademyway
Postat av: Annette

Hejsan Sus



Hoppas allt är bra.



Visst är det konstigt, nytt liv blir till 10 små valpar... och vissa rycks i från oss.

Mer tydligt att livet kommer och går.



Vår lilla Rasmus är nu 13år och 2 månader nu. och fick åka till vetrinären i måndags.

Med väldig hoste, vetrinären konstatera att han har kolaps på luftstrupen..(vilket va vanligt på äldre hundar. Men hade en kolaps även vid hjärtat de är något som tränger up hjärtat som antagligen gör denna kollaps ( mindre vanligt. Antagligen en tumör som tränger upp hjärtat. Antagligen en tumör, man kunde inte se då hjärtat ligger i vägen.

och några flänkar på lugnorna som antagligen är canser fläckar.



Han fick kortison, svarar han inte på det är det inget att göra.



De är ju min Pappas allt...så de bra att han får vänja sig med tanken. ( jag tycker det är konst gjord andning)

Men Ja min pappa lär göra valet och få tid att vänja sig.

Han är pigg annars och äter och dricker.



SÅ SORGKIGT! Rädd att Pappa går under.

De hans allt nu när han är pension.



Ja du vet!



Jag måste få komma ner och hälsa på snart.

Förstår att de mycket med valparna. Men skulle vara roligt att se dom innan då om åker till sina nya hem.

Och få komma fika, snacka skit, om livet och allt de vi är bäst på ;). De är ju så underbart i din lilla oas.



Många karmmar

Annette

2009-05-21 @ 10:52:18
URL: http://www.annettesmassage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0