Grindar


Dåligt med skrivande här ett tag nu. Mycket med både det ena & det andra, jobb osv.
Men tänk vad man får lära sig i livet, tex att skära asfalt, vilket jag gjort idag & förmodligen även i morgon. Sen blir det datautbildning för ett gäng på onsdag, valpköpare på torsdag, nattjobb på fredag, ja herregud så mångsidig man blir, känner mig nästan lite schizofren ; - )

Valparna mår bara fint, äter nu vanlig mat två gånger dag & har avmaskats med Axilur (1 dos i 3 dagar) en första omgång. De börjar nu vid fyllda 3 veckor (igår söndag) blicka så smått ut i värden, dvs de blir alltmer sociala, tar kontakt & har börjat vifta på svannsarna, så förjusande! Framåt helgen skall de få komma ut i det fria för första gången, blir ett stort äventyr för dem.

Vilket fantastiskt väder det varit nu i hela fyra dagar. Hade nästan glömt bort hur det kändes med riktig sommarvärme.

Tar detta okonventionella tillfälle i akt & skickar i väg en efterlysning.
Sökes, snickarkunnig person som mot rimlig ersättning, kan göra nya grindar in till min gård! De gamla har rasat & hundrackarna smiter alldeles för ofta...

Susanne


Valparna 3 v, klarar inga kanter på fat, därför får de sin mat serverad på tidning i lagom höjd för de små!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan på nattkröken!

Har ägnat åtskilliga timmar i kväll att få in "din uppfödda & illa vackra Totte" Kattsaten:) har stuckit så fort jag har närmat mig. Testade allt från kom-kom så får ni mat, till att släpa runt på en kvist som borde ha väckt lite leklust...

Hursomhelst kastade jag mig över honom till sisst och lyckades få tag i han=)...

Nästa gång det är spöregn och drivis kommer jag tvinga ut det lilla hjärtat, och hoppas på att han kanske längtar in då;)



Sov gott äntligen!



Kramar Karin

2009-06-02 @ 01:20:28
Postat av: Annika T

Vilken bra efterlysning - jag ärver gärna den där snickarkunniga efter dig - hos oss finns det mer än grindar i akut behov av upprustning!!! Man kan en hel del, men vissa män kan bättre... trots allt

2009-06-02 @ 08:39:17
URL: http://hem.fyristorg.com/mademyway
Postat av: Karin

Hoppas du får napp på någon snickarkunnig.

Gud så söta valparna är nu. Tänkte på det i går när jag va över till dig, att dom växer verkligen mycket för varje dag som man ser dom.

Sagt och gjort med våran katt Totte. Han är ute nu i spöregnet, men har jättekul och är inte ett dugg intreserad av att va inne... Jaja han är iallafall världens underbaraste katt=)...

Karin

2009-06-02 @ 10:41:23
Postat av: Lisa

Tja du mångkunniga kvinna. Vad du är duktig. Ja idag får man inte vara rädd för att vidga sina erfarenheter. Vilket CV du kan skriva. Har slängt ut krokar även på snickarkunnig person. Ev hade sonen en som han kände.

Ha de/Lisa

2009-06-02 @ 16:26:08
Postat av: Lasse O

Mångkunnig var namnet om dig Susanne!Fina valpar också. Det regnar i stockholm,ska ändå inte klaga för det har varit fint som bara den nyss.Hoppas du får napp på efterlysningen,är dålig på att snickra el mer mitt gebit,annars hade jag hjälpt dig!

Slit inte ut dig nu bara...

//Lasse O

2009-06-02 @ 18:39:14
Postat av: Lisa

Hej mitt i natten. Har du fått hem sonen nu?

Hörs och godnatt på dig/er//Lisa

2009-06-04 @ 01:49:51
Postat av: Eva

Totte verkar vara väldigt lik sin brorsa Brorsan. Han tjatar och vill gå ut, men får bara vara ute i koppel pga vägen. Roxanneuppfödningar-dom vet vad dom vill ;D

Jag riktigt hör ljudet och känner lukten när jag ser bilden på de smaskande valparna!

Höststorm i två dagar! Sommar var är du?

2009-06-04 @ 17:50:53
Postat av: hugo

fina vlpar här får ni en rolig vidjo 4-2JhteA" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=lK4-2JhteA

2009-06-06 @ 12:11:08
Postat av: Susanne

Tack för ert engagemang om mina grindar! Nu är de på G, kära fixaresvåger Stefan avsatte en duktig kille som jobbar för honom, att bygga dem!



Valparna mår bara bra, riktigt fina är de! Några otingade ännu. Bilder av dem på gång.



Mkt jobb osv, därav den låga frekvens inlägg just nu.



Mvh

Susanne

2009-06-11 @ 08:48:45
URL: http://www.kennelroxanne.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0