Ny era & tid


Idag har jag känt vår i luften, om det var rent & skärt önsketänkande eller inte, låter jag vara osagt ;-)
Hur som helst, det gjorde så jag kände tillförsikt för framtiden & tog tag i några gamla "surdegar" som hängt över mig ett tag. Så vårkänslan var inte alls så dum!

Cissi (Guess Cocktail for Roxanne), har nu börjat löpa & ska paras nästa helg med CH Rossmix Braveheart. Ska bli såå roligt & jag tänkter spara en tik. Bara inse att man som hunduppfödare har någon smärre defekt i hjärnkontoret, dvs det känns som om det inte funnits valpar här på flera år & längtan & förhoppningarna är stora! Man måste ha en stor passion för hundavel, annars hade man aldrig kännt så här, eller sysslat med detta!

Jag tror värden står inför en ny & bättre tid nu, då Barack Obama svurit presidenteden!
Framtiden får utvisa om jag har rätt.

Ha det bra gott folk!

Susanne
(som i morgon slutar röka, tufft men i förlängningen skönt! Skriver detta här för att sätta lite extra press på mig själv ;-)


Cissi i somras

Kommentarer
Postat av: Irene

Oj ,så roligt med en valkull til vår,säger lycka till.

Hon ser jättefin ut:)

Ja kände av lite vår jag med då jag var ut och fotade en av mina tikar,underbart väder med solen som sken.

Tycker också att det ska bli intressant detta med den nye presidenten,historikt!

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Iréne

2009-01-21 @ 19:38:08
Postat av: Pamela

Kul Susanne med en ny kull till våren och att du ska spara om det blir något. Önskar dig lycka till med vovvarna och inte minst med rökningen, jag vet hur svårt det är. Kramisar Pamela

2009-01-21 @ 20:57:03
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Monica W

Så roligt att det blir halvsyskon till Albin till våren och "Braveheart" till pappa blir nog en fin kombination. Då måste vi få komma och gosa och känna lite. Så fin hon är Albins mmmma Cissi !!



Så förståndigt att sluta röka Susanne, men det kan nog kännas svårt. Men med rätt inställning så går det nog suuuperbra !! Har ju Pär här hemma som också skulle behöva sluta. Tack och lov att han går ut och röker, en annan riktigt avskyr den där röklukten !!



Lycka till nu nästa helg med parning !!



Rex och jag ska på utställning i Strömsholm på söndag, vi får se hur många snygga Champions mfl vi möter, det kan nog bli hård konkurrens 105 st anmälningar !! Ska nog inte visa hoom så mycket under våren utan visa honom i juni i veteranklass då han fyller 8 år. Hoppas få visa även Albin lite längre fram, nu har han äntligen slutat fälla och ser att det är päls på gång över ryggen mm som han behöver för att bli lite mer kropp och inte bara en kille på höga ben hihihi. Han tar tid på sig den grabben och jag får helt enkelt vänta ut honom.



Så mycket jag skrev och både det ena och det andra.



Kraaam

Monica, Rex & Albin

2009-01-22 @ 09:29:38
URL: http://www.goldenfavourites.se
Postat av: Anonym

Vad glad man blir när någon kan sluta röka. Tänk på hur mycket pengar du spar och hur vit du blir inombords. Lätt pengarna i en burk och åk till Thailand nästa år. Roligt att du ska para Cissi med en Rossmixhund. Just nu mår hon jättebra. Ligger på golvet under min stol och sover. Nu ska jag gå och titta på Sverige som ska spela handboll, jättespännande. Maken har gjort varsin räksmörgås.



Ses och hörs.

2009-01-22 @ 20:01:12
Postat av: Annette

Sluta röka...låtter tuft men det fixar du ;)

Lycka till..

Längtar till helgen ;)



Ha det gott

Annette

2009-01-22 @ 20:43:43
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Lisa

Du jag håller tummen för rökstopp och bättre lungor. A har slutat snusa för snart ett år sedan. Det har inte varit lätt alla gånger, men vem säger att livet är lätt??

Kan bli bra med ny president. Hoppas att han INTE köper en blandrashund till sina barn!!

Ååå vad mysigt med valpmage och sen små valpisar//Gonatt

2009-01-22 @ 23:13:49
Postat av: Hanna

Jaaa-a du Sus, äve jag borde ta mej i kragen och sluta röka... Men lättare sagt än gjort!



Åååå, söta små bebisar igen... Vad kul! OCh den här gången skall INTE varken Anette eller nån annan kunna övertala mej att ta en tilll ;o) Håller på att blir GALEN på den här TOTALT DÖVA Fix-gossen.



Annars har vi det bara bra!!



Många kramar till er alla!



Hanna m. fam...

2009-01-22 @ 23:42:16
URL: http://www.o-haana.net
Postat av: Susanne

Tack för allt "peppande" kring rökstoppet!! Tror alla rökare nuför tiden Hanna vill sluta, för att det är skitdyrt & livsfarligt vet vi ju alla...

Bra tips Inga-Lena, att spara pengarna i en burk! I runda slängar 17500 kr på ett år, helt sjukt egentligen!!!!!!



Så Fix har väl utvecklade vaxproppar Hanna;-)



Ja det ska bli hur kul som helst med valpar i början av April!!!!!! Nu ska man väl inte riktigt ropa hej ännu, vet ju aldrig om det tar, dvs om hon blir dräktig, men det har hon blivit tidigare 2 gånger utan problem.



Lycka till i morgon med fina Rex Monica, håller alla tummar!!!!



Susanne

2009-01-24 @ 09:49:39
URL: http://kennnelroxanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0