Vargskräck


Jag har tydligen lyckats reta upp en Vargmotståndare, en utan namn, bara genom min bild av två tecknade vargar & med meningen "fina vargar, dem ska vi vara rädda om"
Detta med rovdjur är visst väldigt laddat på sina håll. Jag anser att även rovdjuren har en självklar plats i den Svenska faunan, för hur ska vi människor kunna sätta sig över moder jord & de djur vi har här? Vi får helt enkelt gilla läget & acceptera hur vår natur & omvärd ser ut. Det skulle jag tycka även om det fanns varg i mitt närområde. Lo & björn finns här i krokarna, de är som alla rovdjur väldigt skygga & jag har aldrig sprungit på dem.
Hur länsstyrelsen kunde bevilja skyddsjakt på en varg i Roslagen, förstår jag ej. Hur rimmar det & var finns logiken med att här i Uppland fixar vi inte en enda varg, medans i Dalarna/Värmland & i norra Sverige ska de få finnas. Klart att detta bäddar för konflikt mellan Stockholmsområdet kontra övriga landet.

Vilken grå & kall dag, kan väl sammanfatta det med, mörkt ute, mörkt inne, mörkt i sinne...

Vi har fått in några näbbmöss, inte så skoj, är paniskt rädd för dessa små gynnare. Så nu har jag skor på mig inne & för ett jäkla liv för att skrämma bort dem så jag slipper se dem. Hoppas mina mesiga Burmeser, dvs mina katter, gör en insatts...Så är livet på landet ibland.

Martin har nu åkt, han kommer att uppleva massor & säkert ha det toppen! Men tårfyllt avsked från min sida.

Susanne

Längtar efter smått här. Freja med sina valpar födda 25 mars 2008

Kommentarer
Postat av: Lasse O

Ja så är det, rovdjuren är en kontroversiell fråga.

Heja heja Susanne, för att du tar upp den!

//Lasse

2009-02-01 @ 15:22:08
Postat av: Pia

Du e rolig du! Strider för rovdjur o har värdens största hundras o e livrädd för näbbmöss:) :) :) :)

Pia i Dalarna o här finns det vargar!

2009-02-01 @ 15:38:23
Postat av: Pamela

Ja det gick heta diskusioner här i Roslagen i somras, det var en varg i krokarna käkade upp en massa får fick man höra och läsa om. Jag tycker vargen har all rätt till ett liv i det vilda att en del hamnar snett och i lite tokiga skogar hör väl till dom rör sig ju fritt eller. Har inte varit det minsta rädd när jag varit ute med jyckarna. Pamela

2009-02-01 @ 17:19:57
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Susanne

Rovdjur är laddat, inte för att jag fått vidare mkt mothugg här, men jag vet det sen tidigare.



Ja Pia, motsägelsefull är nog bara förnamnet när det gäller mig...schizo är nog efternamnet ;-)

Just joking...:-)



Susanne

2009-02-04 @ 22:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0