Inga valpar än...


Tänk hur det kan vara när man väntar & väntar på valpar. Telefon ringer stup i kvarten,
- har det inte blivit nåt än?!?


Jag inser nu att Cissi parades tidigt, dvs att även om parningarna var lör & mån, så skedde befruktningen senare, kanske på onsdag/torsdag. Vilket gör att hon gått tiden ut i morgon eller på torsdag. Låter det märkligt att hon befruktades flera dagar efter parningen?
Så fiffigt är det, om sperman är av god kvalité & miljön i tiken är gynnsam kan spermierna leva ända upp till 5-6 dagar i tiken, efter parning. Visst är naturen fantastisk!
Hur som helst, Cissi mår alldeles utmärkt, äter fortfarande, har inga konstiga flytningar, så det är bara att vänta vidare utan någon oro!

Ha det fint!


Susanne



Kommentarer
Postat av: Christina

Hej, ja jag är en av dom som kollar in här för att se om det blivit valpar. Jag och mina barn satt och pratade vi frukostbordet om varghundar, och Erik sa att han var lite rädd för varghundar så vi tänkte komma ut till dig vid tillfälle och bota rädslan.

Ha en bra dag!!

Kram

Christina

2009-04-07 @ 10:52:04
URL: http://wildzeal.blogspot.com
Postat av: Christina

Ps. Erik säger att han inte är rädd längre, men vi kommer i alla fall någon dag. ;-))

/Christina

2009-04-07 @ 10:53:27
URL: http://wildzeal.blogspot.com
Postat av: malin

längtar tills de kommer:) ska bli så kul!

2009-04-07 @ 12:34:42
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Thomas

Väldigt intressant läsning i bloggen, jag lär mig hela tiden om hundar, här!:-)

Glad påsk o hoppas allt går vägen med valparna!

Thomas

2009-04-08 @ 03:24:27
Postat av: Lasse O

Jag instämmer med ovan kommentar, man lär sig mycket här samtidigt som man ofta får ett gott garv av din svarta galghumor:) Blandat med en hel del eftertanke ocj allvar.

Tänker ibland att friarna måste stå på kö hos dig:) :) :)!!!

Ha en riktigt GLAD PÅSK!!

//Lasse

2009-04-08 @ 09:23:35
Postat av: Annette

Hejsan Sus



De va väll bara den hihii....

ja det är inte bara Cissi som går i väntans tider...hiihi



Vi andra också!



ha det jätte fint i påsk.

Kanske inte blir hund valpar till påsk... kanske påsk kycklingar ;)



ha det gott

Annette

2009-04-08 @ 12:45:46
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Annette

Hejsan Sus



De va väll bara den hihii....

ja det är inte bara Cissi som går i väntans tider...hiihi



Vi andra också!



ha det jätte fint i påsk.

Kanske inte blir hund valpar till påsk... kanske påsk kycklingar ;)



ha det gott

Annette

2009-04-08 @ 12:46:15
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Anonym

Hejsan Sus



De va väll bara den hihii....

ja det är inte bara Cissi som går i väntans tider...hiihi



Vi andra också!



ha det jätte fint i påsk.

Kanske inte blir hund valpar till påsk... kanske påsk kycklingar ;)



ha det gott

Annette

2009-04-08 @ 12:47:37
Postat av: Lena och Frida

Lycka till med valpningen!



Glad påsk önskar Lena och Frida

2009-04-08 @ 22:29:59
Postat av: Alexandra och Maria

hej hej

wow vad kul med valpar

Stampar runt här på sidorna och hamnade på din, lämnar en liten hälsning:D

Känns lite som om att man snokar om man inte säger hej när man kikar in hehe

ha en underbar kväll

Kramar

2009-04-08 @ 22:40:21
URL: http://babsanwader.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas att dom små rackarna pluppar ut snart!

Ja hängde man med på bla biologin i skolan, vet man ju att sperman kan leva kvar ett anntal dagar efter parning - befruktning... Men jag är kanske lite "miljöskadad" med tanke på att jag lärt mig otroligt mycket av dig, syrran ;!

Om det är Annette i Gävle som skrivit tidigare, kan jag bara säga Grattis!!!



Kram Karin

2009-04-08 @ 23:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0