Kul med...

Vad skoj med responsen angående det jag plitade ner i går om "partners/delägare (se kommentarer på det förra inlägget). Ni är för rara, Lisa, Marie & Malin!!!

Appropå sånt här, tänk så många vettiga, roliga, intressanta, halvgalna (som jag själv ofta känner mig;-) människor man lärt känna via detta intresse.
Intresset & kärleken till dessa djur, hundarna är det gemensamma, vilket yrke man har eller vilken socialgrupp man råkar befinna sig i är av helt underordnad roll.

Synd bara att det ibland är svårt att få tid till att träffas, men man får ta det som det blir & kommer, långa perioder bara sporadisk mailkontakt, när man väl ses så är det alltid skoj!

Något helt annat. Var på  möte idag med föreningen "Företagarna" Intressant & mkt givande!
Tänk vilket idieellt engagemang det finns i alla dessa sammanslutningar kring oss, tex fackföreningar, föräldraföreningar, motorföreningar ja & inte minst alla hundföreningar, you name It, finns hur många exempel som helst.
Det är häftigt tycker jag att det fortfarande finns folk som helt utan ersättning lägger massor av sin tid på sådant arbete. Vad är det som driver dem? Intresse & brinnande engagemang samt ofta ett helhetssynsätt på saker & ting, tror jag
En eloge ska de ha, tycker jag!!
Skulle på rak arm kunna namnge en hel hög av dessa idealister, för många i min bekantskapskretts är föreningsmänniskor, men ingen nämnd ingen glömd!
( Vet vad jag pratar om, satt som ordf. i Golden retrieverklubben med sina 6000 medlemmar under 4 år, jätteskoj, oerhört lärorikt men mkt,  mkt jobb, säkert 30 timmar i veckan, oavlönat. Till slut vrålade familjen, vi då, har du glömt bort oss, ja inte riktigt men nästan;-)
Tycker vi alla ska tänka på det jobbet bakom kulisserna, innan vi ibland alltför lätt & snabbt kritiserar.
Det blev en lång utläggning om föreningslivet.

Ja herregud, denna blogg skulle visst handla om hundar...det blev hund + lite av varje som dyker upp i min skalle.

Bye for now, här har höstförkylningen slagit till med full kraft, halsont & lite allmänt ofräsch.
Då har man en fin anledning att ligga under ett täcke på soffan & kika på tv ;-)

Susanne

Kommentarer
Postat av: Lasse O

Roligt att du inte bara skriver om hundar utan om lite av varje!

Lasse

2008-10-28 @ 22:38:03
Postat av: Eva

Helt rätt med föreningsmänniskorna! Jag har ( som du vet) tre barn. Dom har genom åren deltagit i föreningar av skiftande slag. Det har varit gymnastik, hästar, dans, fotboll, judo, hockey, friidrott mm mm Föreningsmänniskorna med ledare är helt fantastiska. Jag tror att vårt samhälle till stor del skulle rasa utan dom fantastiska människorna som bjuder så otroligt mycket på och av sig själva. Dom borde uppmärksammas mer!

2008-11-01 @ 23:21:32
Postat av: Susanne

Visst är det så Eva, more credit to them!!



Susanne

2008-11-02 @ 19:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0