Olga är nog...

Olga är dräktig! Det är inte många, men blir det ett par tre styckna, så blir jag himla glad!!

Skulle nog inte ha skrivit igår att jag hoppades på en riktig vinter i år ;-)
Ja nu är det snö här alltid!

Höll inte på få upp varken ytter eller hundhus dörren i morse, minst en meter snö utanför i en driva.
Har skottat som en besatt många timmar idag, min väg från grinden till grannarna ovanför är rätt lång.
Därför blev jag bara så glad då svågern Steffe dök upp med en snöslunga & drog av det som var kvar!
Fast nu snöar det massor igen, bara skotta på i moggon bitti igen.
Men det är helt ok tycker jag, hur många gånger på en vinter är det så här?

Jag är glad att jag slapp ge mig ut på vägarna idag, fördel ibland att jobba hemifrån.
Alla bussar/skolskjutsar inställda här idag & ungarna hemma från plugget.
Hugo med kompis har byggt snöslott/kojjor hela dan, så de har riktigt skoj!

I går kväll såg vi nya Arn, Riket vid vägens slut.
Fantastiskt bra precis som den första, Arn Tempelriddaren.

Måste säga att jag inte hade några förväntningar alls då jag såg den första, men herregud vilken bra story om Sverige, om krig, kärlek som överlever allt & kyrkans stora makt. Se dem!!!


Annars en vanlig småtrist måndag.
Men som nån klok typ sa, man har inte roligare än vad man gör sig, se nedan!


Allt från min lantliga horizont
Susanne

Kommentarer
Postat av: Pamela

Har skottat snö här i Rånäs också, det var problem att få ut bilen men skam den som ger sig. Gotlänningarna fick boka om och åkte imorse tog 3 tim ned till Nynäshamn. Nu har man tinat upp efter Jälla men visst var det kallt, men de fyrbenta trivs med snön. Pamela

2008-11-24 @ 20:53:35
Postat av: Lisa

Här är det oxå massor av snö.Vackert som en saga. Arn böckerna försökte jag läsa,men nej det gick inte. Fick låna första filmen av sonen,ooo vad bra den var. Sen såg vi den andra på bio. Pojkarna tog med sin mamma,är det inte rart.

Ps: Lite träningsvärk efter allt skottande,haha.Men bra träning.Ds

Kram/Lisa

2008-11-25 @ 07:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0