Groggy & Narnia

Min älskade lilla katt är groggy & mår illa efter operationen idag (borttagning av livmoder & äggstockar), tycker synd om henne.
Hon ligger på en mjuk filt i mörkret nedanför värmepumpen. Framåt kvällen hoppas jag hon mår bättre.

Tänkte på det jag skrev igår om bl.a kris & uveckling. Vad jag menade var att livet består av både det ena & det andra & att utan omvälvningar & kriser ingen utveckling.
Men gudarna ska veta att  ibland är det inte lätt att hitta lösningar i krisen. Nog om detta ämne.

Filmtips så här i gråmörkret
Narnia 1 & 2. Underbara filmer efter C. S Lewis böcker. Äventyr om fyra barn som kommer till landet Narnia, där de goda segrar över det mörka & onda. Lejonet  Aslan är kung & där djuren talar! Se dessa filmer!
Finns på DVD. Jag & Hugo tittade på tvåan i går kväll.

Inget om hundarna idag heller, men de mår bara fint!

Susanne

Kommentarer
Postat av: Lasse O

Hoppas kissen mår bra i dag!

Men är inte Narnia barnfilmer?

//Lasse

2008-11-12 @ 16:10:40
Postat av: Susanne

Ja kattMini mår mkt bättre nu, tackar som frågar!

Narnia är äventyrsfilmer för alla åldrar, under förutsättning att man har barnasinnet kvar;-)

Svar nog va!

Susanne

2008-11-12 @ 16:30:20
Postat av: Eva

Där gick det fina gener till spillo... Vår lilla Brorsan växer så det knakar. Han är så rolig, busig,charmig och gosig.

November. Ha det gott i alla fall!

2008-11-13 @ 21:05:16
Postat av: Susanne

Håller med dig Eva, känns faktiskt som om man nu kastat bort dessa "braiga" gener.

Som uppfödare tänker man ju i dessa termer!

Härligt att Brorsan är en sån bra kisse!

Susanne

Susanne

2008-11-16 @ 14:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0