Sol & längtan

Solen skiner idag, tänk så mycket lättare allt känns med en gång!
Fruset i marken & hundarna rena & fina. Sjön hos mig är nu frusen, så om det fortsätter vara denna temperatur, så åker vi skridskor på värdens största skridskobana, om ett par dagar :-)

Längtan finns nog närvarande i de flesta människors liv, mer eller mindre.
Som barn längtade man intensivt efter tex Julafton. Märker det på Hugo oxå, förväntan!
Sen längtar han efter jullovet förstås, räknar dagarna. På torsdag slutar de här i Almunge skola.
Minns att jag som barn tyckte så synd om de vuxna som fick så få julklappar...
Nu som vuxen är det helt oviktigt för mig med dessa klappar, tur i vissa fall att man tänker om!
Som vuxen längtar man efter helt andra saker, värme, glädje mm!

Susanne

Martin luftar våra kissar på em



Kommentarer
Postat av: Pia

Julen är verkligen barnens högtid. Härligt med sol hos er! Här har det snöat i dag.

Hälsn

Pia & Sunny

2008-12-15 @ 16:11:44
Postat av: Annette

Hejsan

Ja visst är det något visst med julen.

Men känns lite jobbigt med alla julklappar...

Men nu är jag färdig, jag har köpt alla.



Är du färdig?

Hu firar ni eran jul?



Ha det gott

Annette

2008-12-15 @ 18:00:16
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Lisa

Härligt med Jul,ljus,värme, barn som kommer hem, god mat ,prat och fika. Lukten av gran och stearin.

Sen ska jag jobba,går inte att stänga. Skulle se nått ut "Sjukhuset stängt p.g.a julfirande". Får hoppas att de flesta får vara friska på julafton.

Lisa

2008-12-15 @ 19:28:15
Postat av: Christina

Härligt att ljuset har kommit idag,här började det igår med 5 grader varmt och stor sol, vårligt. Julen lackar, har just nu tittat på en massa roliga sill och laxrecept, ingen stress alls.Martin och kattorna verkar njuta av ljuset oxå.Har det så bra i Almunge, hoppas isen lagt sig till jul.

Kramar Mor

2008-12-15 @ 21:56:06
Postat av: Susanne

Kom just hem från jobb i stan & insåg när jag stannade bilen här & tittade ut över nejden, att jag tyvärr drog jag alltför förhastade slutsatser angående väder & ev is, idag är det grått & varmt igen & sjön ligger blank.



Har inte köpt en julklapp ännu, men herregud det är en vecka kvar & förhoppningsvis har betalningen för flera fakturor dykt upp på kontot strax ;-)

Man får ta en dag i sänder förnärvarande i mitt liv, eller rättare sagt en minut i taget. Men det vänder väl någon gång.

Nu ska jag jobba vidare.

Susanne

2008-12-16 @ 12:37:42
Postat av: Lasse O

Julen är bra på ett vis, att man är ledig! Annars tycker jag det bara är köphets och hysteri. Ta det lugnt med julklapparna du Susanne, för det finns viktigare saker i livet. Men det är klart att barnen ska få sina klappar, fast man behöver kanske inte överdriva? Mina barn är vuxna nu så kanske lätt för mig att säga. Du ska ha det bra i alla fall!

//Lasse

2008-12-16 @ 14:21:02
Postat av: Lisbeth

Bra, kul, rolig, tänkvärd och seriös blogg!!

Lisbeth

2008-12-16 @ 14:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0