Himlen är oskyldigt blå...


Har inte riktigt hunnit med bloggandet i veckan, men här kommer några betraktelser anno 12 dec 08!


Varit på företagarmöte hela förmiddagen med intressant föreläsning om It, vad kul det är att lära sig nya saker! Synd att jag inte alltid insåg det som barn i skolbänken ;-)

Men innan dess i morse denna långbänk som jag skrivit om tidigare, bilbesiktningen.
Gick väl så där, tre nedslag av diverse slag & förstås ombesiktning.
Hade kunnat vara värre, ingen sprillans bil direkt.
Men det bästa av allt jag numer kör lagligt ( i en månad till ombes), känns ju fint ;-)

Hugo & jag har liten middagsbjudning här i kväll, det blir raclette har gossen bestämt.
Ni vet sån där mat man lagar på ett speciellt järn placerat på bordet.
Alla fixar sin mat som de vill ha den, trevligt & socialt!

Nu ska jag ut i regn/snörusk med mina hundar, hua så lerigt det är både inne, ute & över hela doggarna, i dessa dagar.

Hörde nyss en underbar klassiker i bilen på vägen hem från stan, Ted Gärdestad med Himlen är oskyldigt blå. Texten är så fin.
http://www.youtube.com/watch?v=_kSdTPigq60


Ni ska alla ha en fin Luciahelg!


Susanne

Kommentarer
Postat av: Malin

Hallo!

Älskar den låten, synd bara att himlen inte kunde vara blå i verkligheten. tycker inte om den här mörka tiden...får hoppas att det blir en vit jul!!

Många kramar Malin o co

2008-12-12 @ 15:17:49
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Lisa

Ha de så trevligt ikväll. Själv ska jag jobba!!! Hur dum är jag natten TILL LUCIA.Hoppas alla tjejer går minst i flock och hjälper varandra. Var rädd om er flickor,tjejer och kvinnor//Lisa

2008-12-12 @ 15:46:01
Postat av: Eva

Tror att det var vi som fick Hugo att "racletta". Jag frågade honom för ca 4 år sedan"kan du laga mat för ikväll får du laga din egen?" Han kunde och kände sig mycket nöjd. Han var liten då men lika klurig. Hälsa honom och de andra! I´m done with my courses at last!POK

2008-12-12 @ 19:34:37
Postat av: Susanne

Visst är låten fin Malin! Hoppas oxå på en vit jul i år.

Hoppas natten på gyn UAS varit bra trots Lucia, Lisa! & även kommande nätter i helgen, för jag antar du jobbar hela helgen?

Grattis Eva, fasiken vad du är duktig, jobbar & pluggar, GRATTIS!!!! Nu får du slappa lite, det är du värd!

Hugge pratade just om det igår, att du sagt att nu får du laga käket själv & hur kul han tyckte det var. Dessutom fick vi racletten av er, kommer du ihåg det?

Ha det fint!

Susanne

2008-12-13 @ 08:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0